onsdag 27. juli 2011

København Zoo

Da var siste natten i Danmark kommet, og vi er innlosjert på et hotell 2 minutter fra Hirtshals kai. Uken i Danmark har gått ekstremt fort, men samtidig føler jeg at vi har hatt ferie i evigheter. At vi fortsatt har nesten 3 uker fri er uvirkelig, og jeg skal innrømme at jeg savner jobben og de daglige rutinene. Borte bra, men hjemme alltid best!




Siste dagen i København besøkte vi København Zoo. Heller ikke denne dagen slapp vi unna regnet, men det var en spennende opplevelse både for store & små. En levende isbjørn hadde jeg aldri før sett, og jeg ble meget fasinert. Min mor og yngste bror bodde flere år på Svalbard, og jeg hadde bare hørt historier om hvordan isbjørnene forvillet seg inn i Longerbyen. Isbjørnen i København så desverre både trist & ensom ut.





 De rosa strutsene og sommerfuglene falt Lykkeliten for. Hun elsker å fange sommerfugler. 




Det blir rart å komme hjem til Norge etter alt som har skjedd der hjemme de siste dagene. Vi har selv på ferie fulgt med på nyhetene over nettet, og syntes det er ufattelig trist og uvirkelig. Vi fikk desverre ikke deltatt i noe fakkeltog, men tankene våres går til alle pårørende. Jeg blir stolt over å være fra Norge når jeg ser hvordan landets befolkning bryr seg. 





- Jeanette -

                 

1 kommentar: