søndag 27. februar 2011

Hjemmelagde bountykuler

Julen 2009 la min gode venninnne, Eva-Linn med bloggen Min Stil ut en oppskrift på bountykuler. Denne oppskriften måtte selvsagt prøves ut. Siden bountykulene smakte himmelsk, lagde jeg en porsjon til gamle jobben også. Det skulle jeg aldri gjort. De ansatte på jobben ble "hekta", og bountykuler er ikke noe man slenger sammen i en reklamepause. Her må man ha god tid og tålmodigehet.

Det er sikkert mange som bare lager slikt til jul. Men bountykulene er så gode at de fortjener å bli laget hele året. Tenkte derfor dele oppskriften med dere.
Men vær forsiktig, det er farlig å ha disse liggene i kjøleskapet.


 Til bountykuler trenger man


0,5 dl lys sirup
50 gram smør
0.5 dl melis
2 dl kremfløte
200 gram kokos
200 gram melkesjokolade

Smelt sammen alt bortsett fra kokos og sjokolade, kok opp på svak varme til massen blir seig. Ta kjelen bort fra platen og rør inn kokos, kjøl ned slik at du klarer å trille ut ca 50 kuler. Legg kulene på et bakepapir og sett dem til kjøling.

Når kulene er faste dyppes de i sjokolade som er smeltet i vannbad. Dryss gjerne over litt kakepynt. Legg bountykulene igjen på et bakepapir og sett dem til kjøling.





- Jeanette -




1 kommentar:

  1. De er nydelig, det vet jeg takket være deg....og jeg liker egentlig ikke bounty:)) klem fra Vibekke!!!

    SvarSlett